که اینطور

شاید شد و طولانی تر نوشتم. شاید کلمات خودش اومد. نمیدونم. فقط دارم از یه احتمال حرف می زنم.

که اینطور

شاید شد و طولانی تر نوشتم. شاید کلمات خودش اومد. نمیدونم. فقط دارم از یه احتمال حرف می زنم.

آخرین مطالب
  • ۹۸/۱۰/۱۴
    سر
  • ۹۸/۰۹/۰۲
    ذر

چند خط برای " نارنجی پوش "

دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۵۴ ق.ظ
هرطور که حساب کنیم یک فیلم سفارشی را اصلا نمی شود اینطوری ساخت ! نارنجی پوش فیلم جدید داریوش مهرجویی یک فیلم سفارشی با مضمون " شهر ما خانه ی ما " و این حرفهاست . یعنی فیلم به شدت خطر نابودی و سطحی شدن دارد ، اما به هر حال نباید فراموش کرد که پشت دوربین مهرجویی است . فیلم با شروع شدنش به شدت غافلگیرتان می کند . به مرور که فیلم جلو می رود نزدیکی آدم به حامد آبان بیشتر می شود . تا جایی که دیگر کاملا احساس می کنی به حامد آبان نزدیک هستی و به هیچ وجه احساس غریبگی نمی کنی با این شخصیت . بازی حامد بهداد چیزی در حد شاهکار است و می تواند طرفدارانش را غافلگیر کند . و از آن جالب تر رویارویی دوباره ی حامد بهداد و لیلا حاتمی بعد از هرشب تنهایی و سعادت آباد و پله ی آخر ( که البته بهداد در این آخری حضور کمرنگی دارد . ) است . به نظر می رسد که یکی از زوج های خوب سینمای ما شکل گرفته اند . دقت کنید به سکانسی که نهال با ماشین می آید حامد را پیدا می کند تا اجازه ی شهاب را برای مسافرت بگیرد .
اما لیلا حاتمی همان است که در جدایی نادر از سمین بود . یعنی از هر جهت که نگاه کنی نهال همان سیمین است ، با همان دغدغه ها ، فقط چیزی که عوض شده آدمی است که قرار است جلوی نهال بایستد . شخصیت حامد با نادر زمین تا آسمان فرق دارد . اگر نادر سعی می کند خیلی منطقی سیمین را برای ماندن متقاعد کند و برایش استدلال بیاورد ، در عوض حامد تا می تواند جنگولک بازی در می آورد و نهال را کلافه می کند با اداهایش و داد و بیدادهایش . تفاوت رابطه ی نادر و سیمین با رابطه ی حامد و نهال به نظرم میزان علاقه ی شان نسبت به همدیگر است که در رابطه ی حامد و نهال این میزان به وضوح بیشتر است . البته شاید این تاثیر فضای شوخ و شنگ فیلم باشد .
این فیلم متفاوت همان انتظاری است که آدم از کارگردانی در حد مهرجویی دارد . یکی از ایراداتی که می توان به فیلم گرفت ، بازی گرفتن یکسان و خسته کننده از امید روحانی است . واقعا نمی توان نقشی به روحانی داد که دکتر نباشد ؟! به نظرتان بس نیست دیدن امید روحانی در نقش خودش ؟ نکته ی دیگری هم که توی ذوق می زد حضور وحیده محمدی فر ( از نویسندگان فیلم و همسر مهرجویی )  در جاهایی که نیاز به سیاهی لشکر بود ! یک جا محمدی فر نقش خانمی را بازی کرد که بچه اش می خواست با حامد عکس بیندازد و در جای دیگر هم موقع نیاز به ماشین برای رساندن حامد به بیمارستان ، محمدی فر به یکباره با ماشین آمد جلوی دوربین !
 در آخر اینکه اگر از طرفداران حامد بهداد هستید به هیچ وجه فیلم را از دست ندهید ، ولی خب اگر از آن افرادی هستید که ادا و اطوارهای بهداد کلافه تان می کند ، به نظر من از خیرش بگذرید !
  • محمد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی